Проблеми вокальної техніки - Уроки вокалу - Пісенники, партитури - Каталог статей + фільми - Церковний хор "Новілея"
ГоловнаРеєстраціяВхід

Меню сайту

Категорії розділу
Поради вокалісту [2]
Уроки вокалу [5]
Пісенники, партитури [0]



Форма входу


Друзі сайту
Хор на YouTube
Молитва - могутній засіб спасіння!
Проща-дорога до Бога

Інформація
Субота, 03.12.2016, 07:39

Слава Ісусу Христу Гість | RSS

Хор можна підтримати перерахувавши кошти на
WebMoney

Z138714609649 USD

E404200850808 EUR

U968576118757 Грн




Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0



free counters




Український рейтинг TOP.TOPUA.NET

Головна » Статті » Пісенники, партитури » Уроки вокалу

Проблеми вокальної техніки

Проблеми:

1. Кажу (і співаю відповідно) в ніс (а перегородка в носі начебто пряма);
2. Не можу співати в ноту, «втікають» в неї, беру не її відразу, а десь поряд;
3. не вмію співати (і кричати!) голосно. Раніше міг, зараз навіть крикнути
без перенапруження голосових зв'язок не можу.
4. Чую, що фальшивлю, але нічого вдіяти не можу.

Пункт 1 і частково стосуєтьсяі 2-го.

Закритий склад «М».
Зробіть швидкий вдих носом. Одночасно опустіть гортань, як під час позіхання і відкрийте ніздрі. На видиху заспіваємо одну ноту на приголосну «М».
Гортань залишається внизу. Нижня щелепа опущена так, що зуби не стосуються один одного. Мова лежить вільно. Губи зімкнуті, але не напружені. Ніздрі відкриті.
Ви повинні добитися утримання довгого рівного звуку. Вібрація (легке тремтіння) відчувається в області носа, перенісся, щік, підборіддя. Епіцентр вібрації знаходиться на передніх верхніх зубах.
Намагайтеся не допускати гугняво призвука. Не тягніться до ноті знизу, атакуйте зверху, як би натискаючи на уявну клавішу. В іншому випадку нота вийде дещо заниженою, або буде присутній відчуття, що ви «під'їжджаєте» до ноті, не точно інтонуючи.
Починати цю вправу треба з будь-якій зручній вам ноти, що знаходиться в середині діапазону, і поступово підвищувати і знижувати тон.
Автор не рекомендує робити цю вправу у високому регістрі, залишайтеся в низькому і середньому.

Пункт 2

Те що Ви чуєте свою фальш - є оч. гуд, мабуть просто координація слуху та вокального апарату не розвинена. Це лікується набагато простіше, ніж відсутність слуху.
Тут може допомогти вивчення інтервалів - просто навчіться їх, запам'ятайте відчуття виникають при цьому, запам'ятайте роботу м'язів, звук .... все ж промені з преподом - самі помрете робили ....
І коли співаєте нотки, уявляєте їх в єдину композицію, а не окремо взяті шматочки вправи, мелодії. І найголовніше - не відпускайте настройку вокального апарату, відпустіть - втратите відчуття правильності, легкості - ну і лаги підуть нехороші всякі звідси.
Ну і звичайно ж впливає дихання.

Дихання

На початку навчання головна Ваше завдання - навчитися правильно дихати.
Приділіть цьому розділу особливу увагу. Просуваючись вперед, періодично повертайтеся до нього, повторюючи дихальні вправи. Корисно використовувати їх як розігріваючої гімнастики перед виспівуванням.
Для початку спробуйте перевірити роботу дихальних м'язів. Покладіть долоні на живіт і зробіть кілька спокійних вдихів і видихів. Щоб дихання було більш інтенсивним, зігрійте їм руки або роздують уявний вогонь у печі. Ви відчуєте, що живіт піднімається і опускається. Якщо цього не відбувається, значить ви користуєтеся самим нераціональним видом дихання - ключичний.
Правильним є таке дихання, при якому найбільш активно працюють міжреберні м'язи нижніх стінок живота і діафрагми - мембрани, яка відділяє грудну область від черевної. Такий тип дихання називається діафрагмовим.
Найпростіше перевірити рух діафрагми в лежачому положенні. Потрібно лягти на спину, покласти руки трохи вище живота, де знаходиться сонячне сплетіння (область діафрагми) і зробити вдих і видих. При вдиху рука обов'язково підніметься завдяки руху діафрагми. При видиху рука опуститься.
Одночасно з перевіркою руху діафрагми перевіряється і рух м'язів живота, які працюють ритмічно і збігаються з рухами діафрагми при вдиху і видиху.
Таким же чином має працювати діафрагма і черевні м'язи в положеннях стоячи і сидячи.
Перевірка покаже вам переваги й недоліки вашого фізіологічного дихання.

Пункт 3

Ось витяг про форсування і про відновлення голосу - думаю буде корисно:

Форсування

1. Форсування звуку найчастіше виникає, коли ви намагаєтеся перенести турботу про гучності з резонаторів на дихання.

Пам'ятайте, що для того щоб звук став голосніше, не треба штовхати сильніше. Необхідно просто з'єднати більше резонаторів. Як правило, підключити верхні.
Такий вид форсування часто трапляється на низьких нотах. Співайте їх розслаблено, не забувайте скидати напругу по ходу руху вниз, додайте среднерезонаторное звучання.

2. Злиться муха на кавун ...
Другий вид форсування виникає тоді, коли людина, недавно зайнявся співом, бере на себе непосильно великі навантаження. Наприклад, намагається заспівати високу ноту або співає занадто довго.

Поки вокальний апарат не зміцніє, не форсуйте події, співайте внизу і в середині вашого діапазону і не більше 30-40 хвилин в день, краще з перервами на відпочинок.
Якщо після ваших занять голос сів, вам важко говорити, чи ваш розмовний голос став вищим, значить, ви перестаралися. Наступного разу скоротіть заняття на 10 хвилин.
Якщо це не допомогло, продовжуйте скорочувати ваші заняття до знаходження оптимального часу.

Відновлення голосу

На початку навчання співу необхідність робити вправи, як правило, не ставиться під сумнів.
Дійсно, на вправах можна спокійно освоїти базові прийоми співу. Вони зазвичай підібрані так, щоб, викликаючи найменші труднощі при виконанні, виробляти правильні співочі навички. Вправи поступово ведуть нас від простого до складного, служачи сходинками на вершину майстерності.
Коли ж з'являються перші успіхи, починаючий співак, часто, перестає приділяти вправам достатньо уваги. Незабаром його чекають неприємні відкриття - не виходять не тільки нові, складніші пісні, а й розвалюється старий, накатаний репертуар.
Співак сильніше втомлюється, голос погано підкоряється. Співак злиться, починає форсувати і в результаті виявляється відкинутим назад на кілька місяців, а іноді й років. Незміцнілий ще вокальний апарат швидко розлучається з вірними співочими навичками, як тільки співак втрачає пильність.

Якщо, усвідомивши проблему занадто пізно, співак неправильно поводиться: діє з позиції сили замість того, щоб повернутися до виконання простих і звичних для нього вправ.
Швидше за все, правильна координація повернулася б до нього, якби він був у стані "посидіти на дієті вокальної" - не співати деякий час нічого, крім вправ. Потім повільно, але вірно, додавати до вправ вивчений старий репертуар і лише потім, акуратно, почати знову підйом до заповітної вершини.
На жаль, занадто часто доводиться витягувати співаків з вокального "того світу", куди вони потрапили в результаті помилкового пафосу і самозаспокоєння.

Пункт 4

Сольфеджіо і ще раз сольфеджіо - краще з преподом (він краще проконтролює, ніж Ви можете контролювати себе самостійно).

Зверніться до фонеатору, якщо у Вас вузлики - то без лікування взагалі є ризик втрати голосу ...

Категорія: Уроки вокалу | Додав: Novileya (21.11.2011)
Переглядів: 869 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук

Наша кнопка





Copyright MyCorp © 2016 Дизайн Андрій ЧернишЗробити безкоштовний сайт з uCoz